DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg (Kakkelovn). Styreledning. Brummerledning. Pladsnumre. 2 toiletter. Den midterste kupé kan omdannes til køkken.

Bygget af Scandia 1908. A+B styreledning. Brændt 1943, genopbygget 1945 af Cvk Kh som AR 120.

Oml. 1941 fra: DSB BPM 392.
Længde:
19,86 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
38,8 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Hastighed:
 
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak