DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. 2 toiletter. Pladsnumre. 1109-1114: Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24-32 volt. 1115-1148: Dynamoanlæg GEZ, spænding 24 volt. 1069-1070, 1089-1098, 1149-1178, 1180-1199: Dynamoanlæg 2xGEZ, spænding 24 volt, lysrør til vognens egenbelysning. 1169-1198: Lavtryksvarmeapparater Weilbach & Cohn. 1199: Varmeanlæg speciel system "Wapor". 1180-1199: El-varme. 1109-1148: Tara ca 31.500 kg. 1180-1199: Tara ca 35.000 kg. Øvrige: Tara ca 34.000 kg.

Bygget af Scandia 1953. Omlitreret 1967 til Cc 142.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
34 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
72
Antal:
140 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere
DSB MV 1102

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak