DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB ECO 6219
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Togførerkupé. Kakkelovn. Olielamper fjernet 1953. Tyske slutsignalholdere samt gavlstiger fjernet 1954.
Bygget af Scandia 1925. Omlitreret 1942 fra EC 6219. Beskadiget 26/1-45 ved sabotage ved Marslev. Udrangeret 6/12-67.
Længde:
13,19 m.
Bogietapafs.:
7 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
26 tons
Ingeniøren
Jernbanen.dk forum
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hovedstadens Letbane i Brøndby og Glostrup - 16. maj 2024
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen