DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Togførerkupé. Olielamper fjernet 1953. Tyske slutsignalholdere samt gavlstiger fjernet 1954.

Bygget af Scandia 1909. Trykluftledning fra 1941. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Omlitreret 1948 til ECO 6264.

Oml. 1941 fra: DSB EM 2151.
Længde:
13,19 m.
Bogietapafs.:
7 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
26 tons
Bogieakselafs.:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Antal:
113 stk.
DSB MT 161
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak