DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB DP 5652
(Retur til oversigt)22,6 m² postvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Batteri, spænding 32 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Kakkelovn. Toilet. Kan sammenkobles med DQ til dobbeltpostvogn.
Bygget af Scandia 1894. Trykluftledning fra 1941. Udrangeret 1950.
Oml. 1941 fra: DSB DF 1538.
Længde:
10,45 m.
Akselafstand:
5 m.
Last:
4 tons
Taravægt:
12 tons
Jernbanen.dk forum
Hovedstadens Letbanes nordlige del i dag
Hovedstadens Letbanes nordlige del i dag
Er den måde Samfundsøkonomi målt bare brugt til at svine offentlig transport?
Er den måde Samfundsøkonomi målt bare brugt til at svine offentlig transport?
Er den måde Samfundsøkonomi målt bare brugt til at svine offentlig transport?
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.
Læs mere