DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CO 2762
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch (2761: System Cvk Kh). 2 toiletter.
Bygget af Scandia 1912. Ombygget 1942 fra CM 2204. Ombygget før 1965 til Udstillingsvogn. Udrangeret 1967. Ombygget 1969 til Specialvogn 765.
Længde:
18,7 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
35,6 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
76
Antal:
3 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Hastighed:
100 km/h
Jernbanen.dk forum
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hovedstadens Letbane i Brøndby og Glostrup - 16. maj 2024
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
Læs mere