DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB DM 2206
(Retur til oversigt)21,8 m² postpakvogn. Kakkelovn. Elektrisk belysning system Rosenberg. Vakuum- og trykluftbremse. Skruebremse. Toilet. Gennemgang for togpersonalet.
Bygget af Scandia 1938. Omlitreret 1941 til DA 5006.
Længde:
11,5 m.
Bogietapafs.:
5,9 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
24 tons
Jernbanen.dk forum
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hovedstadens Letbane i Brøndby og Glostrup - 16. maj 2024
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
Læs mere