DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB BJ 664
(Retur til oversigt)1 II kl. salon. 2 III kl. kupeer. Skruebremse i bremsekupé. 2 toiletter. Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Elektrisk belysning.
Bygget af Midland 1868. Toilet fjernet og rummet slået sammen med bremsekupeen. Elektriske lamper senest 1914. Udrangeret 1931. Vognkasse opsat 19xx som kolonihavehus i Rungsted. Vognkasse solgt 1992 til NSJV. Cvk Kh 2008. Ophugget 2013.
Oml. 1893 fra: DSB/JF MC 451.
Længde:
8,55 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
8
Antal:
29 stk.
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.
Læs mereDSB trafikinformation
Fejl på sporskifte giver forsinkelser og aflysninger på Sjælland
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H