DSB motorlokomotiver
Dobbelt togsæt med FK-personvogn. 2 Frichs dieselelektriske motorer på 8 cyl. 1 maskinbogie og 1 banemotorbogie med 2 banemotorer. Maskinbogieakselafstand 3,4 m. MK 675 havde banemotorbogie med 3,2 meters akselafstand, de øvrige havde banemotorbogie med 2,5 meters akselafstand. Max. Togvægt 369 tons. Oliefyr til dampopvarmning. 32 pladser i motorvognen. Bygget til at køre bl.a. Lyntoget Englænderen. Last i rejsegodsrum: 2.500 kg fra 1960. Tjenesterum fra 1953. 3 frontlanterner for kørsel i Tyskland. Kørte 1968 Århus-Grenå og Århus-Silkeborg-Skjern. Se også artiklen MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype.
Effekt:
1000 hk. 

Længde:
42 m.

Akselfølge:
3-Bo 

Tjenestevægt:
74,5 tons

Hastighed:
120 km/h

Antal:
5 stk.



Tegning | Nummer | Fabrikat | År | Noter |
![]() | MK 675![]() | Frichs | 1943 | Dobbeltvogn med FK 676. 34 pl. Næstved 1945 (hensat). Århus 1946-56. Vest 1958-71. Hensat 1971 i Århus. Udrangeret 1971. Ophugget 1971 af H.I.Hansen, Odense. |
![]() | MK 677![]() | Frichs | 1951 | Dobbeltvogn med FK 678. Øst 1951. Århus 1952-56. Vest 1958-71. Hensat 1970-71 i Århus. Udrangeret 1971. Ophugget 1971 af H.I.Hansen, Odense. |
![]() | MK 679![]() | Frichs | 1951 | Dobbeltvogn med FK 680. Århus 1952-56. Vest 1958-71. Hensat 1970-71 i Århus. Udrangeret 1970. Ophugget 1971 af H.I.Hansen, Odense. |
![]() | MK 681![]() | Frichs | 1951 | Dobbeltvogn med FK 682. Århus 1952-56. Vest 1958-71. Hensat 1970-71 i Århus. Udrangeret 1971. Ophugget 1971 af H.I.Hansen, Odense. |
![]() | MK 683![]() | Frichs | 1951 | Dobbeltvogn med FK 684. Århus 1952-56. Vest 1958-71. Hensat 1970-71 i Århus. Udrangeret 1971. Ophugget 1971 af H.I.Hansen, Odense. |