DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 12 pladser i bar. Senere 62 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,3 tons. Pladsnumre. Wc.
Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1935. Byggenummer 209.
Omlitreret 1941 til MS 404.
Effekt:
500 hk.
Længde:
22 m.
Vægt:
Hastighed:
120 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
52
Signalposten
Jernbanen.dk forum
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hovedstadens Letbane i Brøndby og Glostrup - 16. maj 2024
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen