DSB godsvogne 1893 - 1941
Bygget af Breslau 1883. Omlitreret 1893 fra JFJ OC 6526. Omlitreret 1913 til TD 8533.
Akselafstand:
4,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
8,83 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
17,7 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
10 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB ME 1532 DSB ME 1532](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_ME1532_2020.jpg)
![Mogenstrup sidespor og stengrav Mogenstrup sidespor og stengrav](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A82/A82_mini.jpg)
Mogenstrup sidespor og stengrav
I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.
Læs mere