Godsvogn fra Langelandsbanen
Denne vogn står på Langeland anno 2013. Kan nogen give mig ret i, at den stammer fra vognserien "Reservepakvogn" Scandia-1931 Litra IB.209-212 ?
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 14/7 2013, 16:40 (4149 dage siden)
Denne vogn står på Langeland anno 2013. Kan nogen give mig ret i, at den stammer fra vognserien "Reservepakvogn" Scandia-1931 Litra IB.209-212 ?
af Thyge, Rønnede, 14/7 2013, 17:41 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Hej!
Det billede gav mig svar på et andet! jeg havde tidligere troet,at nedenstående
var taget i en kolonihave i Stige! nu falder alt på plads!
man kan ane at der står IB 211, og billedet er vitterligt taget i Spodsbjerg!
juli 1971
det er det næste også, men i 1960!
Mvh
Thyge
af Thyge, Rønnede, 14/7 2013, 18:11 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Hej igen!
I skal lige have indkørslen til Spodsbjerg!
Ja man fristes til, at lave lidt om på et gammelt mundheld!
" Et er skinnebus at føre; andet er søkort at forstå"
Bemærk signaler for begge dele!!
Med venlig hilsen
Thyge
af Svend, Storkøbenhavn, 14/7 2013, 20:52 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Vi genudsender lige et af Holgers billeder:
Sm+IB 212+uidentificeret hest og vogn, Spodsbjerg 1962©HBDS
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 14/7 2013, 21:37 (4149 dage siden) @ Svend
Utroligt hvad i har liggende af viden og fotos "på lageret"
Tak for hjælpen !
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 14/7 2013, 21:55 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Jeg har været forbi hjemmesiderne på Langeland ;
www.langelandsbanen.dk og
www.langelandsbanensvenner.dk
Den er identificeret som LB IB.211 , så det er bare undertegnede som ikke lige kan gennemskue tingene. Jeg kan ikke engang se nummeret på Thyge's billede. Måske skal jeg have pudset min skærm
Dvs. der skulle eksistere 29 stk. ældre jernbanemateriel, som har gjort tjeneste på privatbaner på FYN. (i forskellige forfatninger) For et ½ år siden var tallet 31.
af Thyge, Rønnede, 15/7 2013, 10:47 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Hej!
Kunne du ikke prøve at liste dem op?
Jeg er ret sikker på at der er flere!
når vi tager vognkasser med!
Med venlig hilsen
Thyge
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 15/7 2013, 14:22 (4149 dage siden) @ Thyge
Jeg driver en Blogside sammen med en anden gut hvor Fyn forsøges "belyses"
På medfølgende link, som jeg håber du kan tyde, er hvad jeg har kunnet "opsnuse"
http://detfyenskesidespor.wordpress.com/fynsk-jernbanemateriel-i-11/
Som nogen måske har regnet ud, er jeg en "afhopper" fra SFvJ, da jeg ikke kunne lide
den retning, de satte sporskiftet til. Men så kan man jo rejse afsted til lande, som er lidt mere venlige over for "jernbaneturisme". Hvilket jeg vil gøre, da Tyskland har mange spændende steder Så i slipper for mig i en helt uge
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 15/7 2013, 14:27 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Som du måske kan udlede af listen, har jeg medtaget vogne "som har båret" fynske firmanavne og dermed gjort tjeneste her. Det smager da af FYN, specielt hvis et firmas "ølnavn" dukker op Den er værre med mælken (bliver hurtig sur)
af Thyge, Rønnede, 15/7 2013, 16:30 (4148 dage siden) @ Steen Nielsen
Hej!
Tak for listen!
Vender tilbage når den er NÆR studeret!!!
Rigtig god tur sydpå!
Skulle du komme til Wernigerode hils fra mig!
Medlem i IG HSB nr 151!!
De kender mig! har været der over 30 gange!
Mange venlige hilsner
Thyge ( ikke fra Fyn! men gift med en derfra )
af Steen Nielsen , 5600 Faaborg, 15/7 2013, 21:52 (4148 dage siden) @ Thyge
Der var jeg i 2008 og det "tog" kegler. Også udsigten på toppen af Brocken, for solen tittede nemlig frem, så kan man se rigtig langt. Bare det at hænge ud vinduer eller få tilkæmpet sig en endeperronplads for at høre damplokomotivet arbejde, er sprød aske for hørelapperne Og det sceneri som foregår i Werningerode
Det bliver nede ved Dresden, Chemnitz og Zwickau som får min bevågenhed og et skarpladt kamera. Danske politikere kan desværre ikke se sådanne muligheder i DK. Og så har man udnævnt Langelandsbanen som kulturarvs-relateret. Hvad tænker de på inde bag skrivebordene i "Københavnstrup". ?
af Dampfmeisteren , 15/7 2013, 23:08 (4148 dage siden) @ Steen Nielsen
Det bliver nede ved Dresden, Chemnitz og Zwickau som får min bevågenhed og et skarpladt kamera. Danske politikere kan desværre ikke se sådanne muligheder i DK. Og så har man udnævnt Langelandsbanen som kulturarvs-relateret. Hvad tænker de på inde bag skrivebordene i "Københavnstrup". ?
Hils fra mig.
Man går en stille vintertur i skoven syd for Dresden og hvad dukker så op?
99 1734 nær Seifersdorf 28. marts 2013
Eller også står man tæt ved Jöhstadt - temmeligt syd for Dresden godt nok.
99 1542 nær Jöhstadt 30. marts 2013
Et par ekstra her:
http://www.damplokomotiv.dk/Tyskland2013/
af Georg Schmidt, 16/7 2013, 00:25 (4148 dage siden) @ Steen Nielsen
Du har sikkert prøvet turen, men kommer du til Harzen kan virkelig anbefales at tage plads på endeperronen lige bag lokomotivet (bedst med 6001) på Selketalbahn op ad bakken mellem Mägdesprung og Sternhaus-Ramberg. Banen stiger 118 meter over 3 km og der er virkelig skønne dampslag at høre, det er en oplevelse hver gang.
Nu der tales om Dresden var der for 36 år siden en duft af stenkul på Hbf.
Eksprestog mod Berlin afgår fra første sal på Dresden Hbf 1977, lokomotivet eksisterer endnu.
Mvh
Georg
af Erik V. Pedersen , Ballerup, 14/7 2013, 21:58 (4149 dage siden) @ Steen Nielsen
Utroligt hvad i har liggende af viden og fotos "på lageret"
Tak for hjælpen !
-----------
Må jeg -i forlængelse af ovenstående og- i al beskedenhed nævne min hj.side http://evp.dk/index.php?page=lb---rullende-materiel med fotos fra banen. Nummeret tør jeg ikke svare på, men vogntype/litra er der vist ingen tvivl om.
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk