Design af venstresporssignaler
Langeskov er det eneste tilfælde jeg umiddelbart kan komme i tanker om, hvor der ikke var opstillet venstresporssignaler ved "udkørslen" fra VM-stationen. For højresporskørsel var der AM/DS- og AM-signaler ved hhv. "indkørslen" (1153 og 2133) til og "udkørslen" (1133 og 2153) fra VM-stationen
Kan Langeskovs særegne udformning skyldes, at den fra fødslen var lidt speciel(?), idet den "ekstraordninært kunne etableres som togfølgestation med understationsdrift" (jf nedenstående artikel)?
I nedenstående artikel fra Vingehjulet, 1956, omtales i øvrigt en interessant publikation benævnt "Sikkerhedsbestemmelser for toggangens afvikling på den fjernstyrede strækning Nyborg H-Tommerup". Nævnte hæfte mangler i mit arkiv og det kunne derfor være interessant, om en af herreværelsets deltagere har lyst til og mulighed for at scanne hæftet og vise det her på siden. Bemærk i øvrigt, at i bemeldte hæfte har Langeskov sit særlige afsnit (afsnit VI). Hvis hæftet er for omfangsrigt til at blive scannet og vist her, kunne det være interessant, om vi måske kunne nøjes med afsnit VI?
Klik på billederne for højere opløsning.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Vingehjulet, 14. årgang nr. 3, 10. november 1956. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.