Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EA - Kan man lave en dobbelt sandwich? (Generelt)

af Jakob, 6/9 2013, 10:59 (4099 dage siden) @ Woodi

EA'ernes ZWS skal jo netop opgraderes til kørsel med DD-vogne.

Ja det skal der netop, det er der jo afsat små 50 mio. til dette projektet, men hvorfor køre med en "dobbelt sandwich", som der bliver spurgt om, det var dette spørgsmål, jeg lige faldt over, for så måtte det jo være 2 lokomotiver i begge ender og det undrede mig. ;-)

Hej
Med dobbelt sandwich, tænkte jeg blot dobbeltdækkervogne med lokomotiv i begge ender. Det var nok for kækt. Jeg kan godt de det kan misforstås. Tak for forklaringen om ZWS.

Grunden til at man skulle gøre det var for at kunne køre med ellokomotiver i stedet for diesellokomotiver tidligere, inden opgraderingen af ZWS havde fundet sted. Måske kunne man også have længere tog, der vil vel være rigeligt med trækkraft.

Opgraderingen af ZWS koster jo en hel del, derfor kunne det måske være en fordel midlertidigt at køre med lokomotiv i begge ender og evt. ekstra mandskab på toget til at sikre dørlukning, da det med inkompatibelt ZWS nok ikke vil kunne gøres fra lokomotivet. Tillægsspørgsmålet var så om reglerne kunne tillade dette eller ej.

Tak for jeres svar.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak