Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanetunnel til Bornholm - operation i 3 faser (Generelt)

af tgpedersen, 2/5 2013, 12:06 (4232 dage siden) @ BoergeOf61

En anden mulighed kunne være en venlig forespørgsel fra svenske SJ til danske DSB om fremtiden for DSBs IC Bornholm. Det tangerer falsk markedsføring, at IC Bornholm har endestation i Ystad.

Det er Skånetrafiken, ikke SJ der kører tog (Pågatåg) Malmö - Ystad.

Det enkleste ville være at bygge en Citytunnel i København til gennemkørsel til Vestbanen og den nye Køge Bugt bane, f.eks. således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a452b0d27ababe6e9&msa=0
eller således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a3a72f0bd04b91347&msa...
eller således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a3a707d5086e4de65&msa...
eller den billige
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004ae8abb163adc85107&msa=0

og køre togene (Øresunds-, to-strøms) Rønne - Ystad - Malmö - Kastrup CPH - Citytunnel - København H - Kalundborg/Odense/Næstved

eller eventuelt forlænge de til den tid elektriske fjerntog gennem den københavnske Citytunnel til Malmo, Ystad og Rønne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere
Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak