Jernbanetunnel til Bornholm - operation i 3 faser (Generelt)
En anden mulighed kunne være en venlig forespørgsel fra svenske SJ til danske DSB om fremtiden for DSBs IC Bornholm. Det tangerer falsk markedsføring, at IC Bornholm har endestation i Ystad.
Det er Skånetrafiken, ikke SJ der kører tog (Pågatåg) Malmö - Ystad.
Det enkleste ville være at bygge en Citytunnel i København til gennemkørsel til Vestbanen og den nye Køge Bugt bane, f.eks. således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a452b0d27ababe6e9&msa=0
eller således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a3a72f0bd04b91347&msa...
eller således
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004a3a707d5086e4de65&msa...
eller den billige
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=208067555482430791127.0004ae8abb163adc85107&msa=0
og køre togene (Øresunds-, to-strøms) Rønne - Ystad - Malmö - Kastrup CPH - Citytunnel - København H - Kalundborg/Odense/Næstved
eller eventuelt forlænge de til den tid elektriske fjerntog gennem den københavnske Citytunnel til Malmo, Ystad og Rønne.