Godaften!
En mulig vogn for motormateriellet litra MQ, MP og senere litra MO.
På Distriktschefmødet den 14. september 1933 (journal nr. M 7289/33) blev der orienteret om, at:
”for at fremskaffe en i forhold til Pladsantallet let Vogn har man udarbejdet denne type, som i udstyr i det væsentligste minder om Litra Ff-Vognens (1941 litra CR/CRM), udvendige Dimensioner er de samme som for de foregående 3 Typer (der henvises til fjerntrafikvogne, 1941 litrering litra CA, AU og AC ). Det maa straks bemærkes, at vognen i Følge sin Indretning ikke kan benyttes til den egentlige Fjerntrafik, men den tænkes kun anvendt til Kørsler paa højst ca. 2 Timer; til længere Kørsler vil den næppe være tilstrækkelig bekvem. Af hensyn til Fremføring i Hurtigtog er Enderne i Modsætning til Ff-Vognene indbygget og, da man ikke kan gøre krav paa Tilfredshed, hvis Passagererne henvises til Staapladser og hurtig Ind- og Udstigning ikke spiller nogen større rolle, er den for at opnaa det størst mulige Antal Siddepladser ikke forsynet med Midterindgang”.
Sagt på en anden måde. En letløbende bogie (2,5 m med lejer som litra CR) personvogn i udseende som litra CR uden midterindgang, lukkede endeperroner med almindelige døre, storrum og spejlgalsvinduer. Målmæssigt som litra AU, CA og AC. Vognen skulle benævnes litra Fg.
Denne vogntype kunne jf. senere i skrivelsen anvendes til motormateriellet (MQ, MP) som til mindre dampfremførte hurtigtog. Vognens påtænkte litra var Fg.
Som bekendt blev den ikke til noget.
For nærtrafikken ønskedes anvendt CR typen, bl.a. en vogn med tjenestekupe samt en "CRE" type benævnt litra Fh med kombineret rejsegods og post i den ene ende.