Hej
Jeg har en tegning liggende af ombyngningen af spor 1 til 6 fra 27-02-54 NR.16096b Sjovt nok viser den et omris af både litra MO og N. Da remisen stadig stå kunne jeg måle en indvendig længde på 26500MM Og en højde i den lave ende på 4500MM Og de fleste ved at en N. Maskine måler knapt 23M. (22940MM) Så den kan godt være der.
Så vis det skulle havde interesse så gi mig lige et praj.
MVH. H Høeg
Nu skal man jo vare sig, når man begiver sig uden for sit interesseområde. Men jeg vover alligevel et øje: Jeg tror, at jeg i min gennemgang af sagsakter på Landsarkivet for Nørrejylland i Viborg er stødt på en sag vedrørende ombygning af remiser på baggrund af, at nye litra (N?) havde en højde, der gjorde, at de ikke kunne gå under de "røghætter" (eller hvad de nu hedder), som lokomotivernes skorstene skulle holde under. Og mærkelig nok foresvæver det mig, at litra N og Esbjerg remise var specifikt nævnt.
Men som sagt: Det er husket frit efter hukommelsen og jeg har ikke gjort nogle notater - endsige noteret journalnummer. (Der findes jo også mennesker, der mener, at der i Matador findes en scene, hvor overlærer Andersen ses stående ude på en altan).
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen