Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sajyka vognene

af Steffen Vester, 13/4 2011, 16:51 (5063 dage siden)

Jeg ydede i 1984 fødselshjælp til en københavnsk modelbanehandler, der ville sætte Sajyka vognene i produktion. Bevæbnet med kamera og smukt vejr fangede jeg alle 6 vogne på virksomhedens sidespor. De blev "skudt" alle sammen fra alle mulige kanter og hvert enkelt litra på nært hold. Jeg afleverede en hulens masse fotos, men herefter skete der ikke en hujende fis. :-(
De er jo så siden kommet fra anden producent. Gad vide om mine fotos har været brugt dér? Jeg gemte dette ene, men er ret sikker på, at jeg har alle negativerne endnu. ;-)
[image]
Sajyka Kartofler Herning 081 6 000-7, Herning 24. august 1984, foto Steffen Vester.
Værsgo, Tommy, til foto arkivet. Der ser ikke ud til at være fotos af nogen af dem. :-D

Sajyka vognene

af Steffen Vester, 13/4 2011, 17:57 (5063 dage siden) @ Steffen Vester

Kartofler kan da laves til kartoffelsalat og hvad skal man så bruge? :-D [image]
Mayo vogn, Herning torsdag den 7. september 1989.

Sajyka vognene - en af vognkasserne findes endnu

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 6/8 2011, 03:40 (4948 dage siden) @ Steffen Vester

Det ser ud til, at vognkassen fra en af Sajyka-vognene eksisterer endnu hos en gut ved navn Bent Pauli Madsen, som hygger sig med at skrue i gamle østeuropæiske militærkøretøjer på sit værksted i Ringkøbing:

[image]

Den sidste vogn i rækken med Gs-vognkasser ser ud til at være en Hkks-vognkasse (eller er det endnu en Sajyka-vogn ?).

Sajyka vognene - en af vognkasserne findes endnu

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/8 2011, 00:54 (4947 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Det ser ud til, at vognkassen fra en af Sajyka-vognene eksisterer endnu hos en gut ved navn Bent Pauli Madsen, som hygger sig med at skrue i gamle østeuropæiske militærkøretøjer på sit værksted i Ringkøbing:

[image]

Den sidste vogn i rækken med Gs-vognkasser ser ud til at være en Hkks-vognkasse (eller er det endnu en Sajyka-vogn ?).

Ifølge Google Earth lå vognkasserne der stadig i 2005/2006:

[image]

Sajyka vognene

af h087 ⌂, køge, 6/8 2011, 04:09 (4948 dage siden) @ Steffen Vester

Hej Steff

og her en tegning - ikke af sajyka - men mayo - men er samme vogntype
bragt i lokomotivet for mange år siden - de farvelagde den
Foriøvrigt har jeg også en tegning af SNCF Hi STEF - ja kun et F - beklager - de franskmænd
bringer den på et tidspunkt

[image]

med venlig hilsen
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Sajyka vognene

af Svend, 7/8 2011, 14:22 (4947 dage siden) @ Steffen Vester

Sajyka Kartofler Herning 081 6 000-7, Herning 24. august 1984, foto Steffen Vester.

Værsgo, Tommy, til foto arkivet. Der ser ikke ud til at være fotos af nogen af dem. :-D

Samme vogn i Måløv december 1985:
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=13333
også til fotoarkivet....

--
Svend

Sajyka vognene

af Steffen Vester, 7/8 2011, 15:18 (4947 dage siden) @ Steffen Vester

Jeg ydede i 1984 fødselshjælp til en københavnsk modelbanehandler, der ville sætte Sajyka vognene i produktion. Bevæbnet med kamera og smukt vejr fangede jeg alle 6 vogne på virksomhedens sidespor. De blev "skudt" alle sammen fra alle mulige kanter og hvert enkelt litra på nært hold. Jeg afleverede en hulens masse fotos, men herefter skete der ikke en hujende fis. :-(
De er jo så siden kommet fra anden producent. Gad vide om mine fotos har været brugt dér? Jeg gemte dette ene, men er ret sikker på, at jeg har alle negativerne endnu. ;-)
[image]

.....Og dette foto må stadig godt anvendes. Der er ingen fotos af vognene. :-(
V/H, Steffen Vester

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak