Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Dansk Shell A/S
(Retur til oversigt)
Se også Dansk Shell før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 0 816
Trazegnies19418,95 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 816. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1985. Prøvestenen 2011. Fjernet før 2014.
700 0 817
Haine19418,7 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 817. Tankvogn. 80 km/t. 26.500 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989.
720 2 823
Uerdingen19418,87 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 823. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989.
720 2 824Uerdingen19398,415 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 824. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989.
720 2 825MAN19418,87 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 825. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989.
720 2 826Lüttgens19428,8 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 826. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 9,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
720 2 828
Stauding19438,81 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 828. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989. Solgt 19xx til privat. Scheggerott 2017-18.
720 2 829Familleureux19438,81 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 829. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989.
720 2 830MAN19438,75 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 830. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
720 2 831SGP19438,79 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 831. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989.
770 0 832
Köln-Erfurd194112,4 m.6,6 m.Omlitreret 1980 fra 075 0 832. Tankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 63.000 liter. Tara 18,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987.
770 0 833
Uerdingen194112,35 m.6,6 m.Omlitreret 1980 fra 075 0 833. Tankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 63.000 liter. Tara 17,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987.
720 2 835Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 835. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
720 2 837Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 837. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 206.
720 2 838Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 838. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 207.
720 2 840Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 840. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
720 2 841
Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 841. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 807.
720 2 842Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 842. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1987 til Renovadan 720 2 808.
720 2 843Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 843. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 804.
720 2 844Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 844. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
705 0 845
Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 845. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986.
720 2 847Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 847. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til Holm & Schmidt 720 2 600.
720 2 848Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 848. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 805.
720 2 849Chr. Olsson19519,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 849. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 806.
720 2 850Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 850. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991.
720 2 851Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 851. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984.
720 2 852Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 852. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 740.
720 2 853
Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 853. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 208. 1988/94 til Jernbanemuseet som ZE 502853.
720 2 854Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 854. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984.
720 2 855Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 855. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 741.
720 2 856Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 856. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984.
720 2 857Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 857. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987.
720 2 858Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 858. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1992.
720 2 859Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 859. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991.
720 2 860Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 860. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1984.
720 2 861Scandia19488,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 861. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 742.
720 2 862Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 862. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 743.
720 2 863Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 863. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1985.
720 2 864Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 864. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1984.
720 2 865Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 865. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1992.
720 2 866Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 866. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 744.
720 2 867Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 867. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991.
720 2 868Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 868. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 745.
720 2 869
Scandia19498,63 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 869. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1992.
700 0 871Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 871. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 720 2 801.
720 2 872Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 872. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 720 2 802.
720 2 873Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 873. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 720 2 753.
720 2 874Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 874. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 209.
700 0 875Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 875. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 720 2 754.
700 0 876Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 876. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 755.
700 0 877Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 877. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 700 0 803.
700 0 878Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 878. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 756.
745 0 878
Chr. Olsson19638,8 m.4,5 m.Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 233. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994.
700 0 879Scandia19498,82 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 0 879. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 757.
745 0 879Chr. Olsson19638,8 m.4,5 m.Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 263. Tankvogn. 90 km/t. 36.300 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994.
745 0 880Chr. Olsson19638,8 m.4,5 m.Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 269. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994.
745 0 881Chr. Olsson19638,8 m.4,5 m.Købt 1986 fra SJ Zs 735 1 052. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994.
745 0 882Chr. Olsson19638,8 m.4,5 m.Købt 1986 fra SJ Zs 735 1 057. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994.

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak