Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Trans-Kosan A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København. Se også Kosangas før 1966. 1974/77 til Kosan Tankers A/S. Se også Kosan Tankers efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
075 2 016 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504016. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 59.800 liter. Tara 36,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 016. |
075 2 017 | Scandia | 1950 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504017. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 017. |
075 2 018 | MBA | 1942 | 13,9 m. | 7,1 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504018. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.300 liter. Tara 35,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 018. |
075 2 030 | Orenstein | 1944 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504030. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 030. |
075 2 031 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504031. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 31,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 031. |
075 2 032 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504032. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 032. |
075 2 033 | Orenstein | 1943 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504033. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 033. |
075 2 034 | Orenstein | 1944 | 12,7 m. | 7,2 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504034. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 034. |
075 2 035 | Siegen | 1942 | 12,7 m. | 8,6 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504035. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 34,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 751 5 035. |
075 2 061 | Scandia | 1958 | 16,6 m. | 10 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752061. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 771 5 061. |
075 2 062 | Scandia | 1958 | 16,6 m. | 10 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752062. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 771 5 062. |
077 2 036 | Interconsult | 1967 | 16,74 m. | 11 m. | Bogietankvogn. Købt 1971 fra Bessel Kok 077 2 101.Bogieakselafstand 1,8 m. 100 km/t. 95.310 liter. Tara 35,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 5 036. |
077 2 063 | Westhofen | 1960 | 15,7 m. | 8,7 m. | Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0772063. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 84.200 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Omlitreret 1980 til 791 5 063. |
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Ændrede tider flere steder på Sjælland samt Togbusser om natten mellem Roskilde og Ringsted
Weekend med Togbusser mellem Tinglev og Flensburg
Aftener og nætter med tog efter en ændret køreplan mellem København H og Helsingør
Aftener og nætter med tog efter en ændret køreplan, samt enkelte Togbusser undervejs