DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Toilet. Egenbelysningsanlæg 24 Volt.
Længde:
13,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
15,6 tons
Akselafstand:
8 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
66
Antal:
9 stk.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CXU 4573 | Scandia | 1912 | Omlitreret 1947 fra CX 4573. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4576 | Scandia | 1912 | Pladebeklædt. Omlitreret 1947 fra CX 4576. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4578 | Scandia | 1912 | Omlitreret 1947 fra CX 4578. Udrangeret 1950. | |
CXU 4580 | Scandia | 1912 | Omlitreret 1947 fra CX 4580. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4586 | Scandia | 1913 | Omlitreret 1946 fra CX 4586. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4587 | Scandia | 1913 | Pladebeklædt. Omlitreret 1947 fra CX 4587. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4588 | Scandia | 1913 | Omlitreret 1946 fra CX 4588. Pladebeklædt. Udrangeret 1948. | |
CXU 4589 | Scandia | 1913 | Omlitreret 1946 fra CX 4589. Omlitreret 1953 tilbage til CX. | |
CXU 4590 | Scandia | 1913 | Omlitreret 1946 fra CX 4590. Omlitreret 1953 tilbage til CX. |
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken