DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra BP

DSB litra BP (I)
(Retur til oversigt)
Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 387-392: Tara 39 tons.

Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
36,7 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
25 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
 
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB BP 349BP 349Scandia1911Oml. 1941 fra BP 349. Omdannet 1942 til CM 2229.
DSB BP 350BP 350Scandia1911Oml. 1941 fra BP 350. Omdannet 1942 til CM 2230.
DSB BP 351BP 351Scandia1910Oml. 1941 fra BP 351. Omdannet 1942 til CM 2223.
DSB BP 352BP 352Scandia1910Oml. 1941 fra BP 352. Omdannet 1942 til CM 2224.
DSB BP 353BP 353Scandia1910Oml. 1941 fra BP 353. Omdannet 1942 til CM 2225.
DSB BP 354BP 354Scandia1910Oml. 1941 fra BP 354. Omdannet 1942 til CM 2226.
DSB BP 357BP 357Scandia1915Oml. 1941 fra BP 357. Omdannet 1942 til CM 2215.
DSB BP 360BP 360Scandia1915Oml. 1941 fra BP 360. Omdannet 1942 til CM 2216.
DSB BP 361BP 361Scandia1915Oml. 1941 fra BP 361. Omdannet 1942 til CM 2217.
DSB BP 362BP 362Scandia1915Oml. 1941 fra BP 362. Omdannet 1942 til CM 2218.
DSB BP 363BP 363Scandia1915Oml. 1941 fra BP 363. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942 til CM 2219.
DSB BP 364BP 364Scandia1915Oml. 1941 fra BP 364. Omdannet 1942 til CM 2220.
DSB BP 365BP 365Scandia1915Oml. 1941 fra BP 365. Omdannet 1942 til CM 2221.
DSB BP 381BP 381Scandia1912Oml. 1941 fra BP 381. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2208.
DSB BP 382BP 382Scandia1912Oml. 1941 fra BP 382. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Omdannet 1943 til CM 2241.
DSB BP 383BP 383Scandia1912Oml. 1941 fra BP 383. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1943 til CM 2242.
DSB BP 384BP 384Scandia1912Oml. 1941 fra BP 384. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2243.
DSB BP 385BP 385Scandia1912Oml. 1941 fra BP 385. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2244.
DSB BP 386BP 386Scandia1912Oml. 1941 fra BP 386. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2245.
DSB BP 387BP 387Scandia1912Oml. 1941 fra BP 387. Trykluftbremse fra 1942. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3219. Bogier til CL 1577.
DSB BP 388BP 388Scandia1912Oml. 1941 fra BP 388. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Højtryksvarmeapparater, lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn fra 1947. Udtaget af drift 2/12-52. Ombygget 1953 af Cvk Ar til CP 3258.
DSB BP 389BP 389Scandia1912Oml. 1941 fra BP 389. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1944. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1948 af Cvk Ar til CP 3208. Bogier til CL 1565.
DSB BP 390BP 390Scandia1912Oml. 1941 fra BP 390. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1944. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1950 af Cvk Ar til CP 3226. Bogier til CL 1572.
DSB BP 391BP 391Scandia1914Oml. 1941 fra BP 391. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Beskadiget 20/4-45 ved sabotage i Struer. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3221. Bogier til CL 1580.
DSB BP 392BP 392Scandia1915Oml. 1941 fra BP 392. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1941. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1941. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse, fra 1947 system Weilbach & Cohn. Ombygget 1953 af Cvk Ar til CP 3259.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak