DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra ATM

DSB litra ATM
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg. Toilet. Styreledning. Fra 1951 tara 29,5 tons.

Længde:
16,31 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
31,4 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
5 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
 

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB ATM 222ATM 222Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 242. Udrangeret 1962. Ophugget 1963 i Århus.
DSB ATM 223ATM 223Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 243. Udrangeret 1963.
DSB ATM 224ATM 224Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 244. Udrangeret 1963. Ophugget 1963 i Århus.
DSB ATM 225ATM 225Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 245. Udrangeret 17/3-65.
DSB ATM 241ATM 241Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 362. A+B styreledning 1941-51. Omdannet 1942-51 til AFM 74. Tagrytter. Udrangeret 1951.
DSB ATM 242ATM 242Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 366. A+B styreledning 1941-62. Trykluftbremse fra 1942. C-Styreledning 1951-62. Omlitreret 1962 til ATM 222.
DSB ATM 243ATM 243Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 365. A+B styreledning 1941-52. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942-51 til AFM 75. Omlitreret 1962 til ATM 223.
DSB ATM 244ATM 244Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 363. A+B styreledning. Omdannet 1942-51 til AFM 76. C-styreledning fra 1951. Omlitreret 1962 til ATM 224.
DSB ATM 245ATM 245Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 364. A+B styreledning. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942-51 til AFM 77. C-styreledning fra 1951. Omlitreret 1962 til ATM 225.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak