DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Lavtryksvarmeapparater, system Pintsch. 2 toiletter. 108-109: Tara 36,8 tons. Spidsgavl.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
39,1 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AR 106 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra AR 656. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batterier til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1944. Omlitreret 1962 til CML 2265. | |
AR 107 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra AR 657. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batterier til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1944. Udrangeret 20/8-62. | |
AR 108 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra AR 661. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning.Udrangeret 1963. | |
AR 109 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra AR 662. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning.Omlitreret 1962 til CML 2266. |
Ingeniøren
Jernbanen.dk forum
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen
DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hovedstadens Letbane i Brøndby og Glostrup - 16. maj 2024
IR4 togsæt - diesel lugt ved/efter nedbremsning/ved stilstand på perronen