DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Stor varmekedel. Toilet.
Længde:
18,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
40,7 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
Antal:
7 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Pladser 3. kl.:
56
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CN 11015 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11015. Ombygget 1938 til CE 10704. | |
CN 11016 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11016. Ombygget 1938 til CE 10705. | |
CN 11017 | Scandia | 1908 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11017. Ombygget 1939 til CE 10706. | |
CN 11025 | Scandia | 1909 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11025. Ombygget 1937 til CE 10701. | |
CN 11028 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10702. | |
CN 11031 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10703. | |
CN 11050 | Scandia | 1910 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CN 11050. Dynamo system Pintsch. Dobbeltbatteri til togbelysning. Omdannet 1938 til CE 10707. |
Ingeniøren
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken
Nyt tunnelrør slår motorvej over Limfjorden: »Samfundet står rigere tilbage«
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere