DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
1 I kl. kupe. 3 II kl. kupeer. 4 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning (1898). Vakuumbremse. Skruebremse på tag. Dampvarmeapparater.
Længde:
10,49 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
5
Taravægt:
11,5 tons
Akselafstand:
5 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
21
Antal:
12 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AD 151 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 62. Kun 2. klasse fra 1916. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1933 til CA 151. | |
AD 152 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 63. Kun 2. klasse fra 1916. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1933 til CA 152. | |
AD 153 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 64. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1927 til CA 153. | |
AD 154 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 65. Olielamper fjernet 1914. Omlitreret 1927 til CA 154. | |
AD 155 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 66. Omlitreret 1928 til CA 155. | |
AD 156 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1894/95 fra AB 67. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Udrangeret 1931. | |
AD 157 | Breslau | 1886 | Omlitreret 1894/95 fra AB 68. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1927 til CA 157. | |
AD 158 | Breslau | 1886 | Omlitreret 1894/95 fra AB 69. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1933 til CA 158. | |
AD 159 | Breslau | 1886 | Omlitreret 1894/95 fra AB 70. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1933 til CA 159. | |
AD 160 | Breslau | 1886 | Omlitreret 1894/95 fra AB 71. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Udrangeret 1931. | |
AD 161 | Breslau | 1886 | Omlitreret 1894/95 fra AB 72. Omlitreret 1933 til CA 161. | |
AD 162 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1894/95 fra AB 73. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1933 til CA 162. |
Jernbanebøger
Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.
Læs mereSabotage mod Maskindepot Gb
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
Læs mere