DSB godsvogne 1893 - 1941
DSB litra QE
(Retur til oversigt)
(Retur til oversigt)
Længde:
8,11 m.
Last:
12,5 tons
Akselafstand:
3,66 m.
Taravægt:
9 tons
Bundflade:
16,3 m²
Antal:
370 stk.
Længde:
8,11 m.
Last:
12,5 tons
Akselafstand:
3,66 m.
Taravægt:
9 tons
Bundflade:
16,3 m²
Antal:
200 stk.
Længde:
8,11 m.
Last:
12,5 tons
Akselafstand:
4,5 m.
Taravægt:
9 tons
Bundflade:
16,3 m²
Antal:
50 stk.
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken
Nyt tunnelrør slår motorvej over Limfjorden: »Samfundet står rigere tilbage«
Elektriske fly kan give ny næring til verdens lufttrafik
Fremtidens lastbiler: Skal 'tanken' være batterier eller brint?
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.
Læs mere