DSB godsvogne 1941 - 1965

DSB litra IKM

DSB litra IKM
25301 - 25321
(Retur til oversigt)
Isoleret kødkølevogn. Lejet fra Eisenbahn-Verkehrsmittel AG i Tyskland (EVA). Midlertidigt omlitreret til DSB med påsatte skilte. Lop: 11,1 - 11,8 m. Akselafstand: 6 - 7 m. Bundflade: 22 - 26,2 m². Islast: 2 - 3 tons. Tara: 13,4 - 17 tons. Kødkroge. Trykluftbremse. S-mærket.

Længde:
 
Akselafstand:
 
 
   
 
   
 
   
Last:
15 tons
Antal:
21 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB IKM 25301IKM 25301Lejet 1952 fra DB 568808. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,4 tons. Længde 11,4 m. Akselafstand 7,2 m. Islast 2000 kg. Må ikke benyttes til forsendelser til Københavns Kødby. Retur 27/3-56 som DB 567878.
DSB IKM 25302IKM 25302Lejet 1952 fra DB 541872. Last 15 tons. Bundflade 23,5 m². Tara 15,4 tons. Akselafstand 6 m. Islast 4500 kg. Retur 27/3-56 som DB 567859.
DSB IKM 25303IKM 25303Lejet 1952 fra DB 541873. Last 15 tons. Bundflade 23,1 m². Tara 16,1 tons. Akselafstand 6 m. Islast 3000 kg. I drift 18/3-52. Retur 27/3-56 som DB 567860.
DSB IKM 25304IKM 25304Lejet 1952 fra DB 541874. Last 15 tons. Bundflade 22,1 m². Tara 15,5 tons. Akselafstand 6 m. Islast 1600 kg. Overleveret i Padborg 9/4-52. Retur 27/3-56 som DB 567861.
DSB IKM 25305IKM 25305Lejet 1952 fra DB 599467. Last 15 tons. Bundflade 25,8 m². Tara 14,3 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 11/4-56 som DB 567884.
DSB IKM 25306IKM 253061943Lejet 1953 fra DB 599568/541917. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Revideret 22/4-53 på Cvk Ar. Retur 14/3-56 som DB 567870.
DSB IKM 25307IKM 253071943Lejet 1953 fra DB 599431/541878. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,6 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569901. Bygget 1943.
DSB IKM 25308IKM 253081943Lejet 1953 fra DB 599432/541879. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,2 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 14/3-56 som DB 567862.
DSB IKM 25309IKM 253091943Lejet 1953 fra DB 599433/541880. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569902.
DSB IKM 25310IKM 253101943Lejet 1953 fra DB 599563/541914. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 14/3-56 som DB 567868.
DSB IKM 25311IKM 253111943Lejet 1953 fra DB 599554/541910. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,3 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret stærkt beskadiget i det sydlige udland 25/3-55 i Padborg. Retur 27/3-56 som DB 567866.
DSB IKM 25312IKM 253121943Lejet 1953 fra DB 599567/541916. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Nyt tag monteret 1954 på Cvk Ar. Retur 14/3-56 som DB 567869.
DSB IKM 25313IKM 253131943Lejet 1953 fra DB 599570/541918. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,5 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret beskadiget i Italien 6/10-53 i Padborg. Til reparation i Esbjerg. Retur 14/3-56 som DB 567871.
DSB IKM 25314IKM 253141943Lejet 1953 fra DB 599566/541897. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569903.
DSB IKM 25315IKM 253151943Lejet 1953 fra DB 599565/541915. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,9 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 1956 som DB 541915.
DSB IKM 25316IKM 253161943Lejet 1953 fra DB 599460/541928. Last 15 tons. Bundflade 26,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Efterår 1955 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 567872.
DSB IKM 25317IKM 253171943Lejet 1953 fra DB 599430/541877. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,2 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569900.
DSB IKM 25318IKM 25318Lejet 1953 fra DB 539049/541938. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Længde 11,1 m. Akselafstand 6,5 m. Islast 2000 kg. 24/8-55 til EVA med råd i vognkassen. Retur 27/3-56 som DB 567873.
DSB IKM 25319IKM 253191943Lejet 1953 fra DB 599569/541898. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,4 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret beskadiget i det sydlige udland 12/5-54 i Padborg. Til reparation på Cvk Ar. Retur 27/3-56 som DB 567863.
DSB IKM 25320IKM 25320Bremen1924Lejet 1953 fra DB 539050/541939. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 16,7 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Islast 2000 kg. 9/8-55 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 569905.
DSB IKM 25321IKM 25321Bremen1924Lejet 1953 fra DB 539051/541940. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 17 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Islast 2000 kg. 9/8-55 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 567874.
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak