DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn. Skruebremse på høj platform. Aftagelige endevægge. Kreaturbinderinge i sidevæggene. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
6,31 m.
Akselafstand:
3,05 m.
Bundflade:
11,8 m²
Taravægt:
6 tons
Last:
10 tons
Antal:
5 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
KG 5730 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kb 1181. Ombygget 1904 til maskintjenestens kultransporter. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1930/32 til KJ 5730. | |
KG 5731 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kb 1183. Ombygget 1904 til maskintjenestens kultransporter. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1930/32 til KJ 5731. | |
KG 5732 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kb 1185. Ombygget 1904 til maskintjenestens kultransporter. Hjemsted Korsør, fra 1909/10 Fredericia. Omlitreret 1930/32 til KJ 5732. | |
KG 5733 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kb 1187. Ombygget 1904 til maskintjenestens kultransporter. Hjemsted Fredericia. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1930/32 til KJ 5733. | |
KG 5734 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kb 1189. Ombygget 1912 uden skruebremse. Kun til maskintjenestens kultransporter fra 1922. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1930/32 til KJ 5734. |
DSB trafikinformation
Ændrede tider flere steder på Sjælland samt Togbusser om natten mellem Roskilde og Ringsted
Weekend med Togbusser mellem Tinglev og Flensburg
Aftener og nætter med tog efter en ændret køreplan mellem København H og Helsingør
Aftener og nætter med tog efter en ændret køreplan, samt enkelte Togbusser undervejs
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere