DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket isoleret kølevogn med iskasser til mælketransport. Islast 300 kg. Vacuumbremse, nødbremse og skruebremse. Omb. af Cvk Kh til IVM.
Længde:
8,11 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Bundflade:
16 m²
Taravægt:
9,4 tons
Last:
12,5 tons
Antal:
25 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
IVM 20236 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20236. 1941 til IVM 20236. | |
IVM 20237 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20237. 1941 til IVM 20237. | |
IVM 20238 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20238. 1941 til IVM 20238. | |
IVM 20239 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20239. 1941 til IVM 20239. | |
IVM 20240 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20240. 1941 til IVM 20240. | |
IVM 20241 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20241. 1941 til IVM 20241. | |
IVM 20242 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20242. 1941 til IVM 20242. | |
IVM 20243 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20243. 1941 til IVM 20243. | |
IVM 20244 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20244. 1941 til IVM 20244. | |
IVM 20245 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20245. 1941 til IVM 20245. | |
IVM 20246 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20246. 1941 til IVM 20246. | |
IVM 20247 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20247. 1941 til IVM 20247. | |
IVM 20248 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20248. 1941 til IVM 20248. | |
IVM 20249 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20249. 1941 til IVM 20249. | |
IVM 20250 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20250. 1941 til IVM 20250. | |
IVM 20251 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20251. 1941 til IVM 20251. | |
IVM 20252 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20252. 1941 til IVM 20252. | |
IVM 20253 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20253. 1941 til IVM 20253. | |
IVM 20254 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20254. 1941 til IVM 20254. | |
IVM 20255 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20255. 1941 til IVM 20255. | |
IVM 20256 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20256. 1941 til IVM 20256. | |
IVM 20257 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20257. 1941 til IVM 20257. | |
IVM 20258 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20258. 1941 til IVM 20258. | |
IVM 20259 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20259. 1941 til IVM 20259. | |
IVM 20260 | Scandia | 1901 | Ombygget 1937 fra IV 20260. 1941 til IVM 20260. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.
Læs mere